Concepciones y percepciones docentes relacionadas a la educación emocional en una institución pública de Colombia
PDF (Spanish)

References

Bisquerra, R. (2003). Educación emocional y competencias básicas para la vida. Revista de Investigación Educativa, 21(1), 7-43. https://doi.org/10.6018/rie

Bisquerra, R. (2008). Educación emocional y bienestar. Wolters Kluwer Educación

Bisquerra, R., González, J., & Navarro, E. (2015). Inteligencia emocional en educación. Síntesis

Charmaz, K. (2006). Constructing grounded theory. SAGE Publications

Cohen, J. (1999). Educating minds and hearts: Social emotional learning and the passage into adolescence. Teachers College Press

Cohen, J. (2001). Caring classrooms / intelligent schools: The social emotional education of young children. Teachers College Press.

Delors, J. (1996). Learning: The treasure within. Unesco Publishing

Elias, M. J., Zins, J. E., & Weissberg, R. P. (1997). Promoting social and emotional learning: Guidelines for educators. ASCD

Extremera, N., & Fernández-Berrocal, P. (2004). La importancia de desarrollar la inteligencia emocional en el profesorado. Revista Iberoamericana de Educación, 34(3), 1-9. https://doi.org/10.35362/rie3334005

Glaser, B., & Strauss, A. (1967). The discovery of grounded theory. Aldine

Goleman, D. (1996). Inteligencia emocional. Editorial Kairós, S. A.

Gottman, J. (2011). Raising an emotionally intelligent child. Simon and Schuster

Guerra, N. (2014). Developing social-emotional skills for the labor market: The practice model. http://hdl.handle.net/10986/20643

Katayama, R. (2014). Introducción a la Investigación cualitativa: Fundamentos, métodos, estrategias y técnicas. Fondo Editorial de la Universidad Inca Garcilaso de la Vega.

Kivunja, C., & Kuyini, A. (2017). Understanding and applying research paradigms in educational contexts. International Journal of Higher Education, 6(5), 26-41. https://doi.org/10.5430/ijhe.v6n5p26

Martínez, R.-A. (2007). La investigación en la práctica educativa: guía metodológica de investigación para el diagnóstico y evaluación en los centros docentes. Ministerio de Educación y Ciencia de España.

Saarni, C. (1999). The development of emotional competence. Guilford Publications

Sanjari, M., Bahramnezhad, F., Fomani, F., Shoghi, M., & Cheraghi, M. (2014). Ethical challenges of researchers in qualitative studies: the necessity to develop a specific guideline. Journal of Medical Ethics and History of Medicine, 7(14), 1-6.

Strauss, A., & Corbin J. (1994). Grounded theory methodology: An overview. In N- Denzil, & Y. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research (pp. 273-285). Sage Publications

Zins, J. E. (2004). Building academic success on social and emotional learning: What does the research say? Teachers College Press.

Downloads

Download data is not yet available.

Keywords

How to Cite

Concepciones y percepciones docentes relacionadas a la educación emocional en una institución pública de Colombia. (2023). Actualidades Pedagógicas, 82, e1762. https://doi.org/10.19052/ap.vol1.iss82.2