Bisquerra, R. (2003). Educación emocional y competencias básicas para la vida. Revista de Investigación Educativa, 21(1), 7-43. https://doi.org/10.6018/rie
Bisquerra, R. (2008). Educación emocional y bienestar. Wolters Kluwer Educación
Bisquerra, R., González, J., & Navarro, E. (2015). Inteligencia emocional en educación. Síntesis
Charmaz, K. (2006). Constructing grounded theory. SAGE Publications
Cohen, J. (1999). Educating minds and hearts: Social emotional learning and the passage into adolescence. Teachers College Press
Cohen, J. (2001). Caring classrooms / intelligent schools: The social emotional education of young children. Teachers College Press.
Delors, J. (1996). Learning: The treasure within. Unesco Publishing
Elias, M. J., Zins, J. E., & Weissberg, R. P. (1997). Promoting social and emotional learning: Guidelines for educators. ASCD
Extremera, N., & Fernández-Berrocal, P. (2004). La importancia de desarrollar la inteligencia emocional en el profesorado. Revista Iberoamericana de Educación, 34(3), 1-9. https://doi.org/10.35362/rie3334005
Glaser, B., & Strauss, A. (1967). The discovery of grounded theory. Aldine
Goleman, D. (1996). Inteligencia emocional. Editorial Kairós, S. A.
Gottman, J. (2011). Raising an emotionally intelligent child. Simon and Schuster
Guerra, N. (2014). Developing social-emotional skills for the labor market: The practice model. http://hdl.handle.net/10986/20643
Katayama, R. (2014). Introducción a la Investigación cualitativa: Fundamentos, métodos, estrategias y técnicas. Fondo Editorial de la Universidad Inca Garcilaso de la Vega.
Kivunja, C., & Kuyini, A. (2017). Understanding and applying research paradigms in educational contexts. International Journal of Higher Education, 6(5), 26-41. https://doi.org/10.5430/ijhe.v6n5p26
Martínez, R.-A. (2007). La investigación en la práctica educativa: guía metodológica de investigación para el diagnóstico y evaluación en los centros docentes. Ministerio de Educación y Ciencia de España.
Saarni, C. (1999). The development of emotional competence. Guilford Publications
Sanjari, M., Bahramnezhad, F., Fomani, F., Shoghi, M., & Cheraghi, M. (2014). Ethical challenges of researchers in qualitative studies: the necessity to develop a specific guideline. Journal of Medical Ethics and History of Medicine, 7(14), 1-6.
Strauss, A., & Corbin J. (1994). Grounded theory methodology: An overview. In N- Denzil, & Y. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research (pp. 273-285). Sage Publications
Zins, J. E. (2004). Building academic success on social and emotional learning: What does the research say? Teachers College Press.