Abdallah-Pretceille, M., & Porcher, L. (1996). Education et communication interculturelle. París: Presses Universitaires de France
Arismendi, F. (2014). Culture et formation des futurs enseignants de langues: le cas d’un programme de licence dans une université publique en Colombie. Revista Lenguaje, 42(2), 363-387
Bektaş-Çetinkaya, Y. (2012). Pre-service English Teachers’ Perception of English Language and Target and Self-culture(s). Procedia – Social and Behavorial Sciences, 70(25), 1525-1530. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.01.220
Byram, M. (1997). Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon: Multilingual Matters
Byriam, M. (2008). From Foreign Language Education to Education for Intercultural Citizenship: Essays and Reflections. Clevedon: Multilingual Matters. https://doi.org/10.21832/9781847690807
Corbett, J. (2003). An Intercultural Approach to English Language Teaching. UK: Multilingual Matters Ltd. https://doi.org/10.21832/9781853596858
Dankhe, G. (1986). Investigación y comunicación. En C. Fernández-Collado, & G. Dankhe (Edits.), La comunicación humana: ciencia social. México: McGraw-Hill
Fantini, A., & Tarmizi, A. (2006). Exploring and Assessing Intercultural Competence. St. Louis, Missouri: Federation of the Experiment in International Living with funding support from the Center for Social Development at Washington University
Gómez, A., & Hurtado, L. (2012). Análisis de las prácticas metodológicas y evaluativas del programa de Licenciatura en Lenguas Extranjeras. Cali: Unversidad del Valle
Kramsch, C. (1998a). Language and Culture. Oxford: Oxford University Press
Kramsch, C. (1998b). The privilege of the intercultural speaker. En M. Byram, & M. Fleming (Edits.), Language Learning in Intercultural Perspective, Approaches through Drama and Ethnography (pp. 16-31). Cambridge: Cambridge University Press
Liddicoat, A., & Scariano, A. (2013). Intercultural Language Teaching and Learning. Wiley Blackwell. https://doi.org/10.1002/9781118482070
Liddicoat, A., Papademetre, L., Scarino, A., & Kholer, M. (2003). Report on Intercultural Language Learning. Adelaida y Queensland: Centre for Language and Cultures Education (University of South Australia) y Scholl of Language and Linguistics (Griffith University)
Ministerio de Educación Nacional. (2016). Derechos básicos de aprendizaje, grados 6° a 11°. Recuperado de: https://santillanaplus.com.co/pdf/DBA-ingles-espanol.pdf
Muñoz, J., Quintero, J., & Múnevar, R. (2001). Cómo desarrollar competencias investigativas en educación. Bogotá: Magisterio, Aula Abierta
Olaya, A. & Gómez, L. (2013). Exploring EFL Pre-Service Teachers’ Experience with Cultural Content and Intercultural Communicative Competence at Three Colombian Universities, Profile Issues in Teachers’ Professional Development, 15(2), 49-67
Olivencia, R. (2008). Conceptions professionnelles des enseignants à l’égard du développement de la compétence interculturelle en classe de français langue seconde à Montréal [Mémoire de maîtrise en Linguistique, Université du Québec]. Montréal: Université du Québec
Onalan, O. (2005). EFL Teachers’ Perceptions of The Place of Culture in ELT: A Survey Study at Four Universities in Ankara/Turkey. Journal of Language and Linguistic Studies, 1(2), 215-235
Robinson, G. L. (1998). Cross-cultural understanding. Nueva York : Pretince Hall
Schmid, K. (2010). Parcours pour une formation à l’interculturel [Mémoire de master, School of Languages and Literatures, University of Cape Town]. Cape Town: School of Languages and Literatures, University of Cape Town
Séoud, A. (1997). Pour une didactique de la littérature. París: Les Éditions Didier
Sercu, L., Bandura, E., Castro, P., Dacheva, L., Laskaridou, C., Lundgren, U., Méndez, M., & Ryan, P. (2005). Foreing Language Teachers and Intercultural Competence. An International Investigation. UK: Multilingual Matters Ltd
Universidad del Valle. (2000). Acuerdo 009. Por el cual se establecen las políticas, las normas y las instancias para la definición y reforma de los programas de formación de pregrado de la Universidad del Valle y se reforma el Acuerdo No. 001 de febrero de 1993. Universidad del Valle, mayo 26 del 2000. Recuperado de http://proxse16.univalle.edu.co/~secretariageneral/consejo-superior/acuerdos/2000/Acuerdo-09.pdf
Windmüller, F. (2011). L’approche culturelle et interculturelle. París: Éditions Belin
Young, T., & Sachdev, I. (2011). Intercultural Communicative Competence: Exploring English Language Teachers’ Beliefs and Practices. Language Awareness, 20(2), 81-98. https://doi.org/10.1080/09658416.2010.540328
Zárate, G. (1986). Enseigner une culture étrangère. París: Hachette